W celu rozliczenia otrzymanych środków wypełnij formularz zamieszczony na stronie praca.gov.pl
Rozliczenie przygotuj dopiero po otrzymaniu wszystkich transz dofinansowania (z uwagi na ewentualne opóźnienia data 30 dni odnosi się do daty otrzymania ostatniej transzy).Nie rozliczaj osobno każdej transzy dofinansowania – rozliczenie powinno obejmować sumę wszystkich otrzymanych transz.
Do prawidłowego wypełnienia formularza rozliczeniowego wykorzystaj najnowszą wersję kalkulatora dostępną na stronie praca.gov.pl, podając te same wartości spadku obrotów co we wniosku oraz wprowadzając rzeczywiście wypłacone pracownikom kwoty wynagrodzeń za każdy miesiąc osobno.
W kalkulatorze przyporządkuj odpowiednią grupę wiekową do pracownika odnosząc się do jego wieku w chwili złożenia wniosku.
Wysokośc dofinansowania wyliczona przy użyciu aktualnej wersji kalkulatora może różnic się od wysokości dofinansowania obliczonej przez poprzednie wersje narzędzia.Na etapie wdrażania instrumentów dofinansowań Tarczy antykryzysowej, MRPiPS wprowadziło kilka modyfikacji kalkulatora, m.in. polegającą na pomniejszeniu dofinansowania o składkę zdrowotną w przypadku zwolnienia ze składek ZUS. Ewentualna nadpłata dofinansowania podlega zwrotowi.
W chwili zatwierdzenia rozliczenia Urząd pisemnie powiadomi Cię o wysokości kwoty do zwrotu oraz wskaże odpowiedni rachunek, na który należy dokonać zwrotu.
Forma złożenia rozliczenia:
Wykaz koniecznych dokumentów:
W przypadku niewykorzystania części środków otrzymanego dofinansowania dodatkowo dołącz prawidłowo wypełniony kalkulator (w wersji obowiązującej na dzień rozliczenia środków) za miesiąc, w którym środki nie były wykorzystane w całości.
W przypadku pozyskania środków na dofinansowania z innych źródeł, poinformuj Urząd o wysokości, dacie przyznania i otrzymania, instytucji przyznającej środki oraz wskaż dane pracowników, na których przyznano dofinansowanie.