Rejestracja osób nie korzystających z usługi internetowej Rejestracja osób nie korzystających z usługi internetowej

Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako poszukujący pracy zgłasza się do wybranego lub wybranych powiatowych urzędów pracy.

Status osoby poszukującej pracy nabywa się z dniem, w którym osoba zgłosi się do powiatowego urzędu pracy, poświadczy własnoręcznym podpisem przekazane dane i złoży, w obecności pracownika powiatowego urzędu pracy i pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, oświadczenie o prawdziwości przekazanych danych oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu.

Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako poszukujący pracy przekazuje pracownikowi powiatowego urzędu pracy w trakcie rejestracji następujące dane:

  1. imię albo imiona i nzawisko oraz płeć;
  2. obywatelstwo albo obywatelstwa;
  3. numer PESEL;
  4. imiona rodziców;
  5. datę i miejsce urodzenia;
  6. nazwisko rodowe;
  7. adres zameldowania na pobyt stały lub czasowy oraz adres do korespondencji;
  8. wykształcenie;
  9. ukończone szkoły;
  10. zawody wyuczone, zawody wykonywane, kwalifikacje wyodrębnione w zawodach oraz zawód, w którym osoba ta chciałaby pracować i ma ku temu odpowiednie kompetencje i kwalifikacje potwierdzone stosownymi dokumentami lub udokumentowaną ciągłość pracy w okresie minimum 6 miesięcy;
  11. poziom znajomości języków obcych;
  12. posiadane uprawnienia zawodowe;
  13. rodzaj i stopień niepełnosprawności, jeżeli dotyczy;
  14. okresy zatrudnienia z podaniem nazwy pracodawcy, zajmowanego stanowiska, wymiaru czasu pracy i podstawy wykonywania pracy;
  15. okresy wykonywania innej pracy zarobkowej i opłacania składek na ubezpieczenie społeczne z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności;
  16. inne okresy zaliczane do okresu uprawniającego do zasiłku dla bezrobotnych, o których mowa w ustawie;
  17. sposoby rozwiązania stosunku albo stosunków pracy (stosunku albo stosunków służbowych) w ostatnich 6 miesiącach przed dniem rejestracji w zakresie koniecznym do ustalenia uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych;
  18. kierunki szkoleń, którymi jest zainteresowany, oraz ewentualne zainteresowanie podjęciem zatrudnienia w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
  19. fakty niezbędne do ustalenia możliwości przyznania statusu bezrobotnego, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy;
  20. numer rachunku bankowego, jeżeli posiada.

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy