Obowiązki poszukujących pracy
Obowiązki poszukujących pracy
Do obowiązków poszukującego pracy należy:
- utrzymywanie kontaktu z powiatowym urzędem pracy co najmniej raz na 90 dni w celu potwierdzenia zainteresowania pomocą określoną w ustawie;
- stawianie się w wyznaczonym terminie, ustalonym pomiędzy poszukującym pracy a urzędem,
a w razie niestawienia się w umówionym terminie powiadomienie o przyczynie niestawiennictwa
w ciągu 7 dni, - podejmowanie przygotowania zawodowego dorosłych, indywidualnego planu działania, szkolenia, studiów podyplomowych, uczestnictwo w programach specjalnych, przystępowanie do egzaminu umożliwiającego uzyskanie świadectw, dyplomów, zaświadczeń, określonych uprawnień zawodowych lub tytułów zawodowych.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy